We support - eDSO

Tu nájdete archív aktualít publikovaných na portáli VSD.

Page content

UPOZORNENIE: Vážení zákazníci, od štvrtka 15.4. po 20:00 hod. do pondelka 19.4. do 08:00 hod. nebude z dôvodu aktualizácie interných systémov možné na portáli eVSD podávať žiadosti ani e-reklamácie. Za vzniknuté komplikácie sa Vám ospravedlňujeme.

 
Report
OUTAGE
Call about
OTHER MATTERS

ECO poplatok: nechceme zarábať ale šetriť a byť ekologickí

16.02.2021  | 

VSD zaviedla od 1. októbra 2020 vo svojom Cenníku služieb a poplatkov novú položku. Jej primárnym účelom nie je nárast tržieb. Ide o poplatok, ktorý má meniť myslenie. Ukázať zákazníkom, že nie je potrebné používať papierovú formu komunikácie, ak máme k dispozícii elektronickú. Poplatok má teda šetriť naše životné prostredie. A získané výnosy z neho vrátime do regiónu – do projektov spojených s estetizáciou a ochranou životného prostredia.

Okrem toho šetrí aj čas a prácu našich kolegov pri vybavovaní požiadaviek zákazníkov. Menej papierovania na podateľni, menej skenovania, menej tlačenia a menej posielania poštou. To všetko v konečnom dôsledku šetrí prírodu, ale aj ľudské kapacity, ktoré sa premietajú aj do cien našich služieb. Navyše, uvoľňujeme si tak ruky na ďalšie užitočné veci v prospech zákazníkov.

Postupne

Nedávno sme vás informovali, že sme spoplatnili vyjadrenie k existencii inžinierskych sietí. Medzičasom pribudli aj ďalšie procesy. Momentálne to sú už aj žiadosti o krátkodobý odber, nemeraný odber, ako aj všetky zmeny na existujúcom odbernom mieste. „Postupne chceme v tomto trende pokračovať,“ avizuje Rita Semanová Bröstlová, vedúca úseku Zákaznícke distribučné služby .

Nie sme jediní

Takýto prístup zvolili skoro všetci z trhu poskytovateľov služieb. Či už ide o banky, telekomunikačných operátorov ale aj dodávateľov plynu, vody či internetu. „Jednoducho, dnes už je doba, keď skoro všetko vieme vybaviť z pohodlia domova. Nemôžeme v tom zaostávať ani my,“ dodáva R. Semanová Bröstlová. Zmeniť svoje zvyky, ktoré sú dnes už skôr zlozvyky, by mali aj zákazníci. Ak nie, papierový variant už nebude bezplatný.

Zmenil som názor? Nevadí

„Pod pojmom „písomne“ rozumieme aj pdf formuláre vyplnené, oskenované a poslané e-mailom,“ zdôrazňuje R. Semanová Bröstlová. VSD totiž k spoplatneniu pristupuje len v takých prípadoch, v ktorých má zákazník k dispozícii plne elektronizovaný proces na portáli eVSD. Ak sa zákazník rozhodne, napriek tomu podať papierové tlačivo, dostane odpoveď na dobierku v hodnote 15 eur. „Ak sa medzitým predsa len rozhodne, že je to pre neho zbytočný náklad, nevadí. Stačí podať elektronickú žiadosť a neprevziať si dobierku. My písomnú žiadosť stornujeme a na elektronickú mu odpovieme – často ešte skôr ako listom,“ dodáva R. Semanová Bröstlová.